Friday, 2 September 2011

Hadiah Hari Jadi Untuk Si DIA

29/8/1993 ialah hari yang tidak asing lagi untuk kita semua. Seperti yang kita semua maklum, pada hari inilah Patih Gajahmada mendapat idea untuk menamakan tanah yang kita diami ini sebagai Tanah Melayu. Patih Gajahmada iaitu putera kesultanan Sulu, telah...                    
.
.
.
.
Okayy okayy. Atas tu mengarut jer. 29/8/1993 ialah tarikh yang tidak boleh dilupa oleh Si Tompok(kucing aku) sebab tarikh tu ialah Birthday Miss A!! Yeay!! Miss A.. = )

Miss A ialah bahagian yang agak penting dalam hidup aku. Dan blog ni. Sebab tu kalo korang baca blog ni, mana-mana tempat mesti terselit perkataan 'Miss A'.

So, aku rasa terpanggil untuk mewakili penduduk kampung aku dan seluruh jajahan takluk Sultan Pahang, bermakna aku mewakili negeri Pahang Darul Makmur untuk memberikan hadiah kepada Miss A nih. Kiranya maruah orang Pahang kat tangan aku laa. Kalo aku bagi hadiah murah-murah, malu la orang Pahang, ye dok??


Berdasarkan intuisi aku yang serba tidak tepat, aku pun akhirnya telah bagi dia rantai bertatahkan berlian keluaran Habibi Jewels.



                                                     Okay ni bukan gambar sebenar


Mula-mula aku ingat nak buat video dengan member STF aku iaitu Intan. Ala-ala MathLuthfi gitewww. Tapi akibat kekangan masa and kejatuhan ekonomi dunia baru-baru ni, kitorang terpaksa batalkan hasrat kitorang. So tinggal aku jer la yang boleh diharapkan untuk memberikan hadiah untuk Miss A. Ciss. Intan cuma bagi dorongan daripada belakang..

Akhirnya, dengan kerjasama yang tidak pernah terbelah daripada Pos Malaysia, parcel tu pun selamat sampai ke rumah Miss A.

.
.

Oh, ya, dalam parcel tu jugak disertakan coklat Cadburied. Ha?? Sebab nape aku letak coklat?? Ye la, aku tau la coklat tu akan cair. Korang xyah ajar aku xpe.

Coklat tu ibarat dengan hati aku. Bila letak dekat dengan necklace  bertemakan BINTANG, ia pun cair...
.
.
.
Tapi yg bestnye, coklat tu tak cair pun!! HAHA. = )

Okay, xde org gelak.
Sebelum tu aku ingat nak bagi Miss A cincin, sebab cincin lagi murah dpd rantai kat kedai tu. Dan lebih kelihatan. Dan senang dijaga. Dan sangat cantik sebenarnya. Tapi, macam jiwang sangat. Eh, bapak aku pikat mak aku pun tak bagi cincin. HAHA. So, baik aku bg rantai...

.
.
.
.
Last words from me: Kepada Miss A, Selamat Hari Jadi!! ^_^
Aku sentiasa akan doakan anda selalu. Sori sebab tak banyak yang aku mampu beri kat ko sepanjang kita kenal. Janji-janji aku pun byk tak ditepati. 

My deepest apologies. My wish is only to see YOU happy, and nourished with TAQWA. =)

p/s: Masa aku taip entri nih, tetiba lagu Setanggi Syurga bergema balik dalam otak aku... 




5 comments:

  1. botet,nak bf macam kauuuuuuuuu ! :')

    ReplyDelete
  2. HAHA. Rajin ko baca blog aku yang tidak seberapa adanya ni?? = ="

    ReplyDelete
  3. alaaah,,, pnut,,, dulu jual mahal dgn botek,,, ahakksss

    ReplyDelete
  4. woiiii mana adaaaa. botet mana minat aku pun ;(

    HAHAHAH ;P

    ReplyDelete